Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği Başkanı: Otomotiv Sektörü İhracatta Kritik Rol Oynuyor
Otomotiv sektörü, Türkiye ihracatının önemli bir parçası olarak 2023 yılında %15’lik bir payla, 35 milyar dolarlık rekor bir ihracatla Cumhuriyet’in 100. yılına güçlü bir şekilde girdi.
Otomotiv endüstrisinin içinde bulunduğu zorlu ekonomik koşullara rağmen büyüme hedeflerine yaklaşırken, maliyet artışları ve enflasyon baskısı nedeniyle yıl sonunu 37 milyar doların biraz altında tamamlayacakları öngörüsünü paylaşan Baran Çelik, sektörün büyüme potansiyelinin daha fazla olduğunu vurgulayarak, “Rekabet gücümüzü artırarak 40 milyar doların üzerinde bir ihracat hacmine ulaşabiliriz” dedi.
Gelecek 3-5 yıl içinde sektördeki büyümenin devam edeceğine inanan Çelik, pazar çeşitliliği ve yapılan yatırımlarla belirlenen hedeflere ulaşacaklarına inandıklarını ifade etti.
“Yatırımlar Teknolojik Dönüşümü Hızlandırabilir”
Çinli firmaların agresif rekabet politikalarına rağmen Türkiye’yi yatırım yapma tercihlerine işaret eden Baran Çelik, “Bu yatırımlar ülke ekonomisine katkı sağlarken, teknolojik dönüşüm sürecimizi hızlandırabilir” diye belirtti.
Çelik, “Türkiye’deki her yatırım, sanayimizin başarısını artırmak adına önemli bir fırsattır. Umuyoruz ki Türkiye’deki diğer markalar, oluşacak rekabetten olumsuz etkilenmezler” dedi. Türkiye’nin artık Çinli otomobil markalarının üretim üssü olacağını vurgulayan Çelik, yakın zamanda iki Çinli markanın daha Türkiye’de üretime başlayacağını duyurdu.
Baran Çelik, Türkiye’nin elektrikli araç dönüşümünde henüz risklerden etkilenmediğini ancak hızlı bir geçiş durumunda tedarik sektörünün bazı risklerle karşı karşıya kalabileceğine dikkat çekti. Sanayinin dönüşüm fırsatlarını iyi değerlendirmesi gerektiğini vurgulayan Çelik, elektrikli araç dönüşümünün hızlanmasıyla Türkiye’nin üretim kapasitesini artırma ve teknoloji yatırımlarını derinleştirme potansiyeline sahip olduğunu belirtti.
“Elektrikli Araçlarda Agresif Büyüme Beklenmiyor”
Avrupa’daki elektrikli araç talebinin beklenenden düşük olduğunu belirten Baran Çelik, “2023’te %15 olan elektrikli araç pazar payı, 2024’te %13’e geriledi. %20’lerde olması bekleniyordu. Agresif bir büyüme gözlenmiyor. Şarj süreleri ve altyapı eksikliği ile menzil sorunu bu durumu etkiliyor. Ancak iklim değişikliğinden kaynaklı karbon sınırlamaları nedeniyle elektrikli araç dönüşümü kaçınılmaz hale gelecek” şeklinde konuştu.
patronlardunyasi.com